LOĎ PRVÁ - Maďarská riečna loď typu Hydrobus
Fungovala na Domaši do roku 1987. Z jej plavby sa podarilo zachovať archívne video, ktoré je súčasťnou prezentačného videa "We love Domaša". Kým v drvivej väčšine prípadov v civilizovanom svete končia staré lode ako atrakcia, na Domaši tomu tak nebolo. Loď mala hliníkový trup a to bolo veľkým lákadlom pre kompetentných, aby ponechali loď na Domaši ako atrakciu. Pred zošrotovaním ju nedokázalo zachrániť už nič.
Na obrázku: Hydrobus tesne po privezení na Domašu
Na obrázku: loď Hydrobus v období svojej najväčšej slávy
Na obrázku: loď Hydrobus tesne pred zošrotovaním v R.O. Domaša Eva
LOĎ DRUHÁ - východonemecká loď BIFA III z roku 1987
Fungovala od roku 1987 do roku 1992, kedy bola predaná obcou Holčíkovce do Prahy, kde pláva dodnes pod Karlovým mostom pod menom Porto. Vyberáme článok z novín, ktorý ozrejmuje situáciu, ktorá sa v roku 1992 udiala.
Na obrázku: loď BIFA III tesne po privezení na Domašu v čase najväčšej slávy
správa z Vranovských novín: Holandská dražba 15. mája 1992 vo Vranove,
Dražobný podvečer v piatok 15. mája vo Vranove trval veľmi krátko. Prišli dražiť "len" šiesti "holanďania", a to lodné hospodárstvo na Domaši, ktorého perlou je takmer nová výletná loď Domaša. Vyvolávacia cena 10 miliónov 157 tisíc korún pozostávala z ceny 4 prístavov v hodnote približne 4 milióny korún a zbytok bola cena lode. Ako sa dalo očakávať, lodné hospodárstvo s loďou vydražil za polovicu vyvolávacej ceny (5 078 500 korún) Richard Vojta z Prahy. Dražba sa uskutočnila v súlade so zákonom, ale starostka Holčíkoviec Helena Bochová na záver dražby nepodpísala zápisnicu. Na otázku Vranovských novín, či výletná loď s kapacitou 162 miest bude ďalej slúžiť návštevníkom Domaše, nový majiteľ odpovedal: Mne sa tu veľmi páči, ale ešte som sa nerozhodol, čo s tým urobím. Budem skúmať ekonomické možnosti. Ďalej prezradil, že je vlastníkom troch lodí na Labe, ktoré premávajú až do Hamburgu... Táto nejednoznačná odpoveď vyvoláva obavy, že majiteľ nemusí s loďou podnikať len na Domaši.
Vranovské noviny ďalej poznamenávajú, že Obec Holčíkovce podala žalobu o neplatnosti dražby a okresný súd požiadala o vydanie predbežného opatrenia na zákaz manipulácie s loďou do vyriešenia sporu. Súd takého rozhodnutie aj vydal, avšak Richard Vojta sa odvolal na krajský súd. Ku zlomu v tomto spore došlo 25. októbra 1992 na rokovaní Obecného zastupiteľstva v Holčíkovciach za prítomnosti pána Vojtu, na ktorom poslanci rozhodli v spore nepokračovať. Zároveň sa zrodil návrh na vytvorenie novej s.r.o. Domaša so sídlom v Holčíkovciach, ktorej základným imaním bude menšia loď dovezená z ruského Čkalova s kapacitou 90 miest. Tri štvrtiny hodnoty lode mal zaplatiť pán Vojta, ktorý zároveň vydražené prístavy daroval obci.
Nový majiteľ si vydraženú loď odviezol na Labe začiatkom novembra 1992.
Mgr. Ladislav Krivda
Na obrázku: foto titulky novín z roku 1992 a nakladanie lode
Na obrázku: Lod z Domaše v Prahe dnes vozí turistov pod menom Porto
LOĎ TRETIA - katamarán z ruského Čkalova
Fungovala od roku 1993. Bola to najhoršia loď, akú Domaša mala. Práve túto loď získali Holčíkovčania za tú, ktorá odišla do prahy. Bola kazová, hrdzavela, návštevníci neboli chránení proti vetru a silnejšiemu dažďu. Začiatkom 21. storočia ju obec Holčíkovce predala za cenu šrotu na zošrotovanie. Záhadou je, že loď pláva podľa našich informácií dodnes v Piešťanoch. Ropredané a zošrotované boli aj všetky prístavy vo vlastníctve obce Holčíkovce a po obľúbenej lodnej preprave na Domaši neostalo ani stopy.