Pozor, vyhlásená výzva na obnovu domov postihnutých zemetrasením.

Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava.

Do Veľkej noci ostáva 0 dní.

Denne aktualizovaný lodný denník z lode Bohemia na ceste z Prahy na Domašu


22.05.2019 | Aktualizované v pondelok, 10.6. Sledujte s nami zaujímavú cestu lode Bohemia z Prahy na Domašu. Informácie aktualizujeme na dennej báze, prinášame link na aplikáciu, kde môžete sledovať presnú polohu lode aj trasu, ktorú za deň prešla.

 

 

 

Informácie aktualizujeme na dennej báze. Loď musí najneskôr do 4. júna 2019 prekročiť priehradu Kiskore v Maďarsku, pretože kvoli oprave bude od 4.6.2019 uzatvorená na tri mesiace. Aj kvôli uzávere je plavba lode plná adrenalínu a posádka počíta každý kilometer a minútu.

 

Mená kapitánov a lodníkov:

kpt. Jozef Mrázek, kpt. Honza Pokorný, kpt. Zdeněk Vališ, lodník Pavel Buchal, kpt. Ján Macák, lodník Pavel Zuščák, kpt. Miroslav Majer, kpt. Jánoš Budai, kpt. Jóži Palotaž, kpt. Miloš Lukáč


Presnú polohu lode nájdete tu: www.marinetraffic.com

 

Lodný denník sa končí. Ďakujeme všetkým za pozornosť, pripravujeme akciu po známom českom filme Guľový blesk, ktorý bude monitorovať presun lode Bohemia z Ladmoviec po suchu až na vodnú nádrž Veľká Domaša. 

 

Nedeľa, 9.6.2019 - Maďarsko - Slovensko - Bodrog cieľ plavby

V nedeľu, 9. júna o 10:45 hodine loď vyrazila na svoj posledný úsek cesty z malého mestečka Bodrogkerestur na Tokaji v Maďarsku do prístavu v obci Viničky neďaleko Ladmoviec. Plavba to bola príjemná, slnko pálilo a posádka počítala míľu za míľou. Na brehu Bodrogu malá značka signalizovala prekročenie hranice SR. Celá posádka si zaspievala hymnu SR, na lodi bola vztýčená vlajka SR a symbolicky bolo otvorené šampanské. Loď pristála v cieli o 15:25 hodine v miestnom prístavisku.

 

Loď Bohemia bude v prístavisku kotviť niekoľko dní (týždňov) pokiaľ sa nevybavia všetky potrebné papiere na prevoz lode po suchu.

 

Fotogaléria z posledného dňa plavby



 

Utorok, 4.6.2019 - Maďarsko - Tokaj - Bodrog

Približne o 6:30 loď vyrazila domov do Ladmoviec. Loď musí počas dňa zakotviť. Povodňová vlna zodvihla vodu v rieke tak, že to znemožňuje plavbu popod mosty a loď musí zakotviť v Tokaji. Je to nepríjemné, všetci sa tešia domov, Ladmovce sú vzdialené asi 50 kilometrov. Verdikt miestnych je nekompromisný. Musí sa čakať, kým klesne hladina vody v Bodrogu na primeranú úroveň. Prdpoklad je do soboty.

 

Posádka pripravuje loď na niekoľkodňové kotvenie. Poslednú noc sa na loď dostal malý potkan, pravdepodobne preskočil z móla. Všetci sa ho snažia chytiť, je však prefíkaný a uteká. Nakoniec sa ho však podarilo zahrať na koniec lode, kde ostal v úzkych a bol zhodený do vody. Všetci si vydýchli.

 

Pondelok, 3.6.2019 - Maďarsko - Tisa

Budíček o 5:30 ráno, rýchlo smer priehrada Kiskore, je to po na šom LTT(len tak tak). Zaujímavosťou je, že od Dunaja nestreli ani jednu výletnú loď a iba 3 nákladné lode. Okolo obeda sa loď priblížila na dohľad k priehrade Kiskore. Na priehrade svieti červené svetlo, čo neveští nič dobré a všetci sa obávajú, že priehradu uzatvorili skôr.

Robotníci, ktorí už začali práce na otázky Maďarského kapitána Jóžiho len pokrčili plecami. Po chvíli, asi o 12:30 hodine  prišlo povolenie a loď mohla vplávať do plavebnej komory. Radosť z prekonania prekážky na chvíľu zmaril pohľad na množstvo odpadu, ktoré priehrada zachytáva z toku. Aj to je dôkaz, že sa blížime domov a je veľmi smutné, ako si všetci znečisťujeme prírodu. Niečo také v Nemecku či Rakúsku jednoducho nenájdete.

Dnes loď kotví o čosi skôr v mestečku Tisacsege, pretože kvôli vysokej hladine v rieke iná možnosť na nočné kotvenie nebude. Je tesne po 18:00 hodine a loď kotví. Na dohľad je malá reštaurácia, ide sa osláviť malé víťazstvo, ktoré nikomu nedalo spávať od Prahy. Denná bilancia je 117 km.

  

Fotogaléria

 

Nedeľa, 2.6.2019 - Srbsko - Maďarsko - Tisa

Budíček o 06:30 ráno. Mrholí, pripravuje loď na návštevu agenta, ktorý má vyriešiť celý prechod lode cez hranicu do EÚ. Ukázalo sa, že agentom je žena, ktorá za istú finančnú odmenu zodpovedá za všetky papiere a bezproblémový výstup lode zo Srbska.

 

Zdá sa, že to funguje, lebo okrem agenta na loď nik z colnice neprišiel. Ai o 09:20 loď vplávala do Maďarska, je to celkom úľava, ešte treba prekonať colnicu v Szegede, ale to už všetci považujú za formalitu.

 

Kapitán Janoš Budai v tomto mieste plavbu končí a strieda ho miestny znalec pomerov kpt. Joži Palotaž. Colnica nerobila žiadne problémy a tak sa kapitán Joži mohol chytiť kormidla a hnať loď smerom na priehradu Kiskore. Je polooblačno, cesta ubieha celkom rýchlo. Tisa sa kľukatí a postupne zužuje. Plavba pokračuje do hlbokej noci a asi ho 01:30 hodine zakotví v Solnoku, čo je asi 60 km od priehrady Kiskore.

 

Sobota, 1.6.2019, Chorvátsko - Srbsko - Dunaj - ústie Dunaja a Tisy

Celú noc lialo, hladina je vysoká, Dunaj zalieva okolitú krajinu. Asi jediné, čo sa dalo v noci vidieť bolo mestečko Nový Sad. Tesne pred šiestou ráno sa objavila delta rieky Tisa, je asi o polovicu užšia, ako Dunaj, ale stále je to veľký tok (minimálne na juhu).

 

Keďže sa ide proti prúdu, rýchlosť lode klesla z cca. 20 km/h na ani 11 km/h. Stále prší, z rieky nie je vidieť takmer žiadnu civilizáciu a vyzerá to tak, ako keby loď plávala niekde po Amazónke. Jediný dojem z okolitej prírody kazí množstvo plavájúceho odpadu, plastov a sem tam vyviazané staré plavidlo.

 

Počasie sa polepšilo, prší už len striedavo. Postupne sa objavujú malé rekreačné oblasti. Asi o 18:00 hodine loď dosiahla svoj denný cieľ, mestečko Kanjiza, ktoré je na Srbskej hranici. Na prekvapenie posádky, colnica bude otvorená až ráno o 8:00 hodine, neostáva teda nič iné, iba čakať. Útulným útočiskom na večer sa posádke stala miestna reštaurácia, kde podávajú jedlo, pivo a hlavne majú televízor, kde sa dá pozerať futbal a finále Ligy majstrov. Celková bilancia za piatok, noc a sobotu je 573 km.

 

Piatok, 31.5.2019, Maďarsko, Chorvátsko - Dunaj

Je polooblačno, pocitovo celkom príjemne, loď z prístavu vyplávala asi o 06:00 hodine. Za sebou už má Budapešť. Brehy Dunaja sú viditeľne oveľa menej obývané a neupravené. Asi o 15:00 hodine vplávala do mestečka Mohač a do 16:40 sa čakoalo na Maďarskej colnici. Zdržanie všetci predpokladali, predsa len, loď opúšťa EÚ.

 

Na prekvapenie to šlo celkom hladko a všetci čakajú, čo budú mať pripravené Srbskí colníci. Asi o 18:00 už loď stála na ich colnici.

 

Ako mólo na colnici slúžila stará odparkovaná loď na brehu rieky a iba cez ňu sa dalo vystúpiť na breh. Podľa miestnych túto starú loď slúžiacu ako pontón vlastnil bývalý šéf colnic. Každá loď tam musela pristáť a platiť, poplatky boli zrejme podľa počasia, lebo za vystúpenie jednej osby po móle sa platilo 40,- EUR, za nastúpenie 30,- EUR. Celá posádka ďakovala Bohu, že Slovensko je členom Európskej únie a takéto divadlo je v rámci EÚ minulosťou.

 

Po kontrole dokumentov a papierov k lodi, colníci vstúpili na palubu, skontrolvoali pasažierov a ich zrejme šéf si vypýtal pivo a zapriali posádky šťastnú cestu.

 

Každé zdržanie je pre posádku problém, kvôli uzávere priehrady Kiskore, Srbský kapitán, ktorý má na totmo úseku Dunaja dlhoročné skúsenosti kormidluje celú noc. S nocou prišiel dážd, viditeľnosť mizerná, ale loď stále, síce pomaly, ale pokračuje k svojmu cieľu.

 

Fotogaléria piatok, sobota, nedeľa

 

Štvrtok, 30.5.2019 - Slovensko - Bratislava, Gabčíkovo, Budapešť

Každý vstával akosi skôr, ešte pred 5:00 hodinou. Stále výdatne prší a medzi posádkou je cítiť miernu nervozitu. Loď vyráža smer Bratislava, kde na loď zavíta vzácna návšteva, posádku má na ceste pozdraviť vicepremiér Raši.

 

Všetci upratujú, predsa len, je to vidieť, keď na lodi nebola od Prahy ženská ruka. Konečne Slovensko, blíži sa hrad Devín, člen posádky vztyčuje Slovenskú vlajku na lodi. Prúd je rýchly a voda v Dunaji viditeľne stúpa.

 

Vysoká hladina a rýchly prúd komplikovali pristátie v Bratislave, ale kapitáni to nakoniec dali na výbornú. Loď prišla skôr kvôli silnému prúdu, čakalo ju zopár novinárov, ktorí urobili zo zastávky aj reportáť. Bolo to zaujímavé spestrenie pre celú posádku. Návšteva videpremiéra sa musela odložiť, pretože prúd silnel a bolo potrebné opustiť prístav.

 

Loď míňa Gabčíkovo, Vyšehrad... Pred Budapešťou prestalo pršať, vo vzduchu však bolo cítiť tragédiu z predošlého dňa, keď sa potopila loď s turistami.

 

V Budapešti došlo k výmene kapitánov, kpt. Majera vystriedal Srbský kapitán Ján Budaj, ktorý má revolučné meno. Ten loď prevedie pod Dunaji a mal by pokračovať aj po Tise. Hneď za Budapešťou loď zakotví o 21:15 v časti Budapešť - Čepel. Denná bilancia je 312 km.

 

Fotogaléria

 

Streda, 29.5.2019 - Rakúsko - Viedeň

Ráno o 5:30 sú všetci na nohách. Každý spomína na pokojné časy na kanáloch, kde bola voda pokojná. Dunaj je iný. Stále prší a prší. Voda stúpa, čo je vidieť aj voľným okom. Plavba po Dunaji môže byť odmedzená.

 

Celá posádka je v strehu. Po rozbúrenom Dunaji plávajú konáre a kmene, čo môže veľmi ľahko poškodiť vrtuľu, alebo zablokovať kormidlo, čo by mohlo byť nebezpečné.  Zatiaľ je plavba povolená, ale to sa môže veľmi rýchlo vzhľadom na dážď zmeniť. Plánom dňa je doplávať do Bratislavy. Ak sa to podarí, všetci členovia posádky sa tešia na domáce pivko, z ktorého nakoniec nič nebude.

 

Plán však zmarí plavebná komora. Loď musí čakať na ďalšiu loď, ale tá má kvôli silnému prúdu problém vplávať do komory, čo spôsobí časovú stratu hodinu a pol. Loď prvý krát počas plavby potrebuje doplniť palivo, čo spôsobuje ďalšiu časovú stratu. Pre zaujímavosť, objem nádrže je 3 tisíc litrov nafty, do lodí sa tankuje nafta bez spotrebných daní a DPH, čo je asi 58 centov za liter. Na loď vo Viedni nastupuje nový kuchár Vladislav, ktorému sa všetci potešia a pripravuje sáčkovú Francúzsku polievku.

 

 Kapitán rozhodol, že kvôli bezpečnosti sa do Bratislavy plaviť nebude a tak loď kotví pod VIedňou v Lobau. Bilancia dňa je 206 km. Posádka dostáva správu o nehode výletnej lode v Budapešti, čo pokazí náladu všetkým členom posádky, keďže Budapešť je ešte pred nimi.

 

Fotogaléria

 

Utorok, 28.5.2019 - Nemecko - prechod do Rakúska

Posádka vstáva opäť do hmly a okolo 6:00 hodine pokračuje v plavbe. Rýchlosť plavby je skoro dvojnásobná, idú po prúde, Dunaj rýchlo stúpa. Počas dňa sa podarilo postaviť polovicu prístrešku na lodi, ktorý museli demontovať kvôli nízkym mostom na viacerých kanáloch. Prístrešok je veľké plus, lebo od obeda prší. Blíži sa posledné mesto v Nemecku, Passau. Rizoto došlo, kuchár na lodi pripravuje nové.

 

Loď prekračuje hranice a o 16.15 sa na lodi mení vlajka za Rakúsku. Je to malá slávnosť, všetci na lodi sa tešia. Hladina podľa meraní trochu poklesla, ale voľným okom to nie je vidno. Všetci sa obávajú, že ak bude pršať dlhší čas a hladina v Dunaji začne opätovne stúpať, môže to úplne zastaviť plavbu po rieke. Také sú totiž predpisy.

 

Počasie je upršané a za dažďa sa podarilo doraziť až do Rakúskeho mesta Linz. Až o 21:30 sa podarilo nájsť miesto, kde loď zakotví na noc. Denný sumár je 250 km, čo je výrzane lepšie.

 

Fotogaléria

 

 

 

Pondelok, 27.5.2019 - konečene vytúžený a dlho očakávaný Dunaj

Je ráno, podmienky pre nočnú plavbu boli priaznivé, no aj napriek tomu loď zdolala v noci iba 40 km. Je to preto, lebo kanál ani zďaleka nevyužíva svoju kapacitu vyťaženosti, musí sa čakať, kým sa nazbierajú lode do komory, kanál je poloprázdny a aj preto je to maximum, čo sa dalo v noci dosiahnuť.

 

Loď strieda komoru za komorou, ktoré ničím nie sú zaujímavé, až na tie najvyššie. Najvyššia, alebo najhlbšia, závisí to od toho, ktorým smerom loď pláva, má 24 metrov. Celkovo loď prekonoala výškový rozdiel medzi Mohanom - mestom Bamberk 175 metrov hore a následne 68 metrov dole k Dunaju po mesto Kelheim. Prekonaný výškový rozdiel spolu činí 243 metrov.

 

Na obed sa podáva už tretí deň rizoto, vedro ryže sa míňa, už nie je také chutné, ako prvé dni, keď rizoto nahradilo párky. Na lodi je menšia slávnosť. Presne o 18:10 sa loď konečne dostala na rieku Dunaj a medzi posádkou zavládla primeraná eufória. Konečná zastávka bola Regensburg o 21:00 hodine, kde došlo opätovne k výmene kapitána, ktorý ma patent na Dunaj. Patent, to je špeciálne povolenie na plavbu cez rieku Dunaj. Kapitán Miroslav Mayer vystriedal kapitána Zdenka Vališa. Denná bilancia je 137 kilometrov. Najbližší deň by sa to malo po Dunaji rozbehnúť, loď pôjde po prúde.

 

Fotogaléria

 

Nedeľa, 26.5.2019 - Nemecko - končí sa Mohan, blíži sa Dunaj

Loď vyrazila z prístavu o 6:00 hodine. Stále je hustá hmla, ale dá sa už lepšie orientovať. Asi po hodine sa ukázala pekná modrá obloha a pekná príroda okolo. Brehy sú už menej upravené, na ako je posádka zvyknutá. Striedajú sa malebné dedinky a mestečkami.

 

V poobedňajších hodinách loď priplávala na Main Donau kanal, cestou stretáva veľké výletné lode plné dôchodcov, ktorí si užívajú starobu. Je to veľmi pekné, avšak spomaľuje to výrazne plavbu. Každá loď totiž musí prejsť komorami a pred nimi sa tvoria poradovníky. Je dosť frustrujúce, keď čas ubieha rýchlo a kilometre pomaly.

 

Posádka sa opäť pokúsila o nočnú plavbu. Približne o 23:30 sa dostala k preplavnej komore Hausen. Dochádza k výmene kapitánov a začína sa nočná šichta. Denná bilancia je 166 km. Celková bilancia 1696 km.

 

Fotogaléria

 

Sobota, 25.5.2019 - Nemecko - Mohan

Budíček niečo pred 5:00 hodinou, je upršané ráno. Už o 10 minút po zobudení posádky bola loď opäť na svoje púti. Nový kapitán Macák sa začal zoznamovať s loďou, až na malé výhrady je veľmi spokojný, dobre mu sedí v rukách. Prestalo pršať. Na palubu zavítal aj nový lodník - veterán motorkárskeho gangu, ktorý vie variť a zhostil sa aj funkcie kuchára. Začal predvádzať svoje kulinárske schopnosti, všetci členovia posádky sa potešili. Na obed bola po desiatich dňoch prvý krát ozajstná kuracia polievka a pripravil asi vedro rizota. Všetci sa tešia, že nemusia jesť párky, alebo klobásu a s novým lodníkom a kuchárom sú spokojní.

 

Deň prebiehal štandardne, išlo len o presuny z komory do komory a slnko počas dňa zohrialo vzduch na príjemnú teplotu. Posádka sa rozhodla pokračovať aj cez noc, preto sa na lodi nainštaloval o jeden reflektor naviac, aby sa dalo plaviť aj po tme.

 

Na lodi sa zaviedli hliadke a každé dve hodiny sa menia pri kapitánovi. Asi o polnoci sa začala tvoriť taká hustá hmla, že bolo problém rozoznať čo je pred špičkou nosa. Hľadá sa prvé možne miest na zastavenie a loď kotví až do momentu, pokiaľ sa nerzplynie hmla. Sumár za deň - loď prešla 180 km.

 

Fotogaléria

 

Piatok, 24.5.2019 - Nemecko - prechod z Rýna na rozprávkový Mohan

Budíček o 5:00 ránho. Dnes je slávnostný deň, na raňajky sú po dlhých dňoch vajíčka. Loď vyplávala o 5:20 hodine plnou parou vpred, aby náhodou vysoká voda nezabránila ďalšiemu postupu v plavbe. Cieľom dňa je opustiť rieku Rýn a dostať sa na Mohan.

 

Zaujímavosťou je, že aj napriek povodni na rieke Rýn nebolo po celý čas vo vode vidieť žiadny plast, ani odpad. Rieky aj kanály lemujú cyklistické chodníky, lavičky, dokonca sú tam pre cyklistov aj sociálne zariadenia. To len na margo toho, že iba pred pár dňami vyššia voda v Ondave priniesla do Domaše starú gaučovku, tony plastu aj niekoľko starých chladničiek. Na Slovensku máme v tejto oblasti čo doháňať.

 

Plavba postupuje vinárskym krajom, čo je vidieť všade navôkol, krajina je členitá a rýchlo sa mení. V okolí rieky sú nádherné hrady a zámky, ktoré vyzerajú ako z rozprávok. Loď chválabohu šľape ako hodinky, prúd slabne a kilometre ubiehajú stále rýchlejšie. Konečne sa podarilo vplávať na Mohan, celej posádke odľahlo.

 

Mohan je náročný v tom, že loď musí preplávať cez 35 plavbných komôr a plus ďalších 16 po rieku Dunaj. Podarilo sa zdolať 8 komôr, niektorékomory išlí rýchlo, doslova za 10 minút. Loď zakotvila v mestečku Obernau, hneď za komorou, ktorá bola v poradí ôsma a tento deň bola aj posledná, ktorú loď zdolala. Hodiny ukazovali 22:05.

 

Večer došlo k výmene posádky, zmeni sa kapitán a lodník. Nový kapitán na tento úsek sa volá Ján Macák a lodníkom sa stal Zuščák Pavel. Loď prešla za deň 140 km.

 

 Fotogalária z daného dňa

 

Štvrtok, 23.5.2019 - Nemecko

Budíček o 4:30 hodine, odchod bol tiež veľmi skorý ešte za tmy. Raňajky namiesto párkov domáca kolbása. Na obed budú zase párky. Hladina vody v Rýne stále stúpa, je vyhlásený prvý povodňový stupeň a pri druhom stupni sa už nepovoľuje plavba. V Nemecku tiež výdatne prší, čo je vidieť. Loď sa potrebuje čím skôr dostať z Rýna ešte kým nevyhlásia durhý povodňový stupeň. Plavba prebieha celkom pokojne, loď sa plaví proti prúdu približne 6 km rýchlosťou, sú momenty, keď doslova stojí na mieste kvôli silnému prúdu rieky.

 

Začínajú prvé problémy, vysoká voda vzala z brehov naplaveniny s to spôsobovalo, že na lodi začalo upchávať chladenie motora a preto museli 3 x neplánovane zastaviť, aby sa spojazdnilo chladenie a neprehrial sa motor.  Spôsobovalo to posádke veľké starosti, lebo sa s loďou dostávali na tú nebezpečnejšiu časť rieky Rýn Loreley. Námorníci vravia, že je to ako Železné vráta na Dunaji. Názov Loreley je od mena mladej panny, ktorá skočila zo skaly kvôli nešťastnej láske. Teraz na tomto mieste údajne vyspevuje a ťahá lode pod hladinu.

 

Na uvedenom mieste je taký silný prúd, že loď páva proti prúdu doslova po centimetroch, ale ani náznak toho, že to chce vzdať. Pre pár rokmi sa na tomto mieste stla tragická nehoda, kde sa prevrátila loď s kyselinou sírovou.

 

Posádka je poverčivá a verí, že sv. Ján Nepomucký stojí pri nich. Naozaj náročná plavba sa skončila o cca. 20:30 v mestečku Oberwesel, hneď za Loreley. Tento deň zdolala loď 108 kilometrov.

 

Fotogaléria

 

 

Povodne sa stúpajúci Rýn začínajú komplikovať plavbu lode,

voda začína nebezpečne stúpať, čo komplikuje plavbu

 

 

 

 

 

 

 

 

Streda, 22.5.2019 - Nemecko

Budíček o 5:40 hodine. Keďže sa kotvilo hneď neďaleko prieplavnej komory, tak plavbu odštartovalo zelené svetlo o 6:45 hodine. Počasie je polooblačné, ale prognóza je priaznivá. Presne o 9:15 hodine loď prekonala svoj tisíci kilometer na trase dlhej 2800 km. Posádka si symoblicky pripila na tento úspech (iba tí, čo mohli) a pokračovalo sa v pavbe ďalej. Približne o 11:00 hodine sa loď dostala do Duseldorfu, cez mraky sa už predieralo slnko. Na obec mala posádka párky, každý 3 kusy v poradí už 7 deň.

 

Nasledoval Kolín nad Rýnom. Ide sa proti prúdu rieky a preto sa ide pomalšie, ako je posádka zvyknutá. Aj v Nemecku stúpajú hladiny riek, čo sa prejavuje aj na odpore vody a teda pomalšej plavbe - cca 6 km/h. Posledné mesto, kde sa kapitán rozhodol prenocovať je hlavné mesto Nemecka Bonn. Plavba sa končí o 21:25. Dnes loď prešla 120 km.

 

Bonn - loď prichádza do prístavu na nočné kotvenie

 

 

Náš chatár Peter dnes odfotil loď cez webkameru práve v čase, keď plávala cez Kolín nad Rýnom.

 

na obrázku loď dnes zachytená webkamerou

v Kolíne nad Rýnom

Utorok, 21. 5. 2019 - Nemecko

Budíček je individuálny. Z lode plánovane vystúpil jeden z Českých kapitánov , ktorého v priebehu dňa nahradil nový kapitán. Loď opustila prístav o 5:40 hodine. Počasie sa zhoršilo, prší. Malá zastávka na nákup a posádka stále neochvejne pokračuje vpred a vpred. Loď dosiahla svoj denný cieľ  mesto Mederich, tesne pred riekou Rýn. Okolo 22.00 hodiny sa nalodil kapitán Zdeněk Vališ s oprávnením na rieku Rýn. Dnešný výsledok je úctyhodných 151 km.

 

Pondelok, 20. 5. 2019 - Nemecko

Posádka si trochu prispala, budíček bol o 4:50 hodine. Loď vyrazila z prístavu o 5.15 hodine a pokračovala naďalej v plavbe cez kanál Mittelland, kde sa striedali úseky výkladísk a rodinných domov. Posádka trávi čas počítaním času a kilometrov, že kedy asi bude v cieli :-). Počasie je stále pekné, k večeru sa obloha začala zaťahovať a ochladilo sa. Podvečer loď vplávala do Dortmun Ems- kan a ukotvila v mestečku Riesenbeck-Birge o 20:30. Denný výkon je 157 km.

 

Nedeľa, 19. 5. 2019 - Nemecko

Budíček o 4:30 hodine, pripravili sa všetky potrebné veci na vyplávanie a približne o 5:00 hodine sme opustili prístav. Z rieky Labe loď vplávala do kanála Mittelland. Cesta išla o niečo pomalšie, kvôli rýchlostným obmedzeniam. V umelých kanáloch je obmedzená rýchlosť a v Nemecku sa Dopravný úrad (polícia) meria rýchlosť aj na riekach a kanáloch, za čo hrozia pokuty. Počasie je slnečné, čo spríjemňuje plavbu. Loď pristála v meste Anderten približne o 22:30 hodine. Počas dňa loď prešla približne 220 km.

Sobota, 18. 5. 2019 - Česká republika - Nemecko

V skorých ranných hodinách došlo k výmene dokumentaristov. Keďže loď musela rýchlo odísť z Prahy kvôli uzávierke priehrady v Maďarsku, na istý čas plavbu dokumentoval český dokumentarista Zdeněk Krátky, ktorý je autorom úspešného dokumentu na Trabante po svete. Zdenka nahradil Slovenský dokumentarista Henrich Michaľo. Loď prekročila hranicu s Nemeckom a smerovala do Drážďan.

 

Piatok, 17. 5. 2019 - Česká republika

Plavba bola pokojná, loď smerovala do Děčína, kde sa vybavovali potrebné papiere nevyhnutné na plavbu lode cez všetkých sedem krajín. Približne o 16.00 hodine sa podarilo vyriešiť všetky administratívne náležitosti. Posádka nocovala v Děčína.

 

Štvrtok, 16. 5. 2019 - ŠTART - Praha - Česká republika

Loď Bohemia vyrazila z Prahy približne o 12.55 hodine na svoju cestu dlhú 2800 km cez 7 krajín Európy, stovky miest a obcí na vodnú nádrž Veľká Domaša. Posledný krát zatrúbila na území Prahy a rovnakým trúbením sa s ňou rozlúčili aj ostatné lode.  Asi po troch hodinách plavby boli vykonané úpravy na prístrešku na hornej palube, keďže loď bola vyššia ako niektoré mosty na trase. Loď prešla cez osem plavebných komôr. Posádka prenocovala v Mělníku.

 

Klikateľná mapa trasy

 

Klikateľná fotogaléria od 16.5. do 21.5.2019

   

 

           

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

Predávate, alebo kupujete? Pridajte bezplatne svoj inzerát.

Pridaj inzerát